Főcímek

A Z generáció utazási prioritásai megváltoztak

A Z generáció utazási prioritásai megváltoztak

A piamentes hátizsákos utazás térnyerése: miért választja a Z generáció a józan utazást
Mivel egyre több fiatal utazó választja a reggeli jógát a késő esti bulik helyett, az utazási társaságok eltereli a hangsúlyt az alkoholos tevékenységekről.

Issy McDermott nyaralni járt inni: iskolába járt, végigbulizott Közép-Amerikán, Európán és Ázsián, és „egy indonéziai buliszállón dolgozott, ahol egy egész hónapon át minden nap ittam”. De az elmúlt évben változást tapasztalt.

A 23 éves Sydneysider, aki csoportos túrákat is vezet a fiatal közösségimédia-alkotók számára megfizethetőbb utakat forgalmazó brit székhelyű, Plotpackers céggel, elege lett a bulis életből, és utazni szeretett volna, „hogy megtapasztalja a kultúrát és a kalandot, mint inni” amikor nyaralni megy. Februárban Indiába ment, és egyáltalán nem ivott, még akkor sem, amikor nagy csoportokkal utazott.

McDermott egyike a sok Z generációnak – az 1997 és 2012 között születettek –, akik úgy döntenek, hogy kevesebbet isznak, beleértve az utazást is.

Issy McDermott Kelet-Jáván, Indonéziában. A 23 éves Sydneysider elmondása szerint már nem a „buli hotspotok köré” tervezi nyaralását.

Dr. Amy Pennay, a La Trobe Egyetem Alkoholpolitikai Kutatóközpontjának igazgatóhelyettese 10 éve tanulmányozza a fiatalok alkoholfogyasztási szokásainak „alapvető változásait”. Úgy véli, hogy a Z generációs alkoholfogyasztás visszaesése azért van, mert „óvatosabbak és kockázatkerülőbbek”.

“Aggódnak a jövőjükért és a gazdasági biztonságukért, fegyelmezettebbek és megfigyelhetőbbek a szülők és a közösségi oldalakon, egészségtudatosabbak, szoronganak, és a fiataloknál egyre nagyobb a mentális egészségügyi problémák.”

A Z generációs utazók értékelik a nagy éjszakák során szerzett élményeket.

Az ivást nem tekintik olyan „menőnek”, mint korábban, teszi hozzá Pennay. Ez a tendencia – mondja – globálisan érvényesül, „legalábbis a magas jövedelmű országokban” – összhangban az egyéb kockázatos tevékenységek, köztük a kábítószer-használat, az iskolakerülés és a bűnözés csökkenésével.

Will Jones márkamenedzser, a Student Universe, a diszkont repülőjegy- és utazási üzletág, azt észlelte, hogy „jelentősen megnőtt a fiatalok körében, akik el akarják kerülni az alkoholt nyaralásukkor. A vállalat 1000 Z generációs ausztrál állampolgár bevonásával végzett vizsgálatot, amely kimutatta, hogy 84%-uk nyaralna ivás nélkül. A biztonság (62%), a pénz (57%) és az a vágy, hogy ne érezzék rosszul magukat, és ne befolyásolják a másnapi tevékenységeket (56%), voltak a legerősebb elrettentő tényezők.

Mivel a Z generáció utazási prioritásai megváltoztak, a demográfiai csoportot megcélzó utazási társaságok is elmozdulásra kényszerültek. A Contiki a wellness- és fenntarthatósági tapasztalatokra helyezte a hangsúlyt, miután kutatása azt is feltárta, hogy a legtöbb Z-generáció (77%) fontolóra venné az alkoholmentes utazást.

FORRÁS:The gurdian

 

 

 

Szólj hozzá!