A mercedes inkább benzinest gyárt mint elektromost.
A Mercedes-Benz visszavonulót fújt az elektromos járművek piacán kitűzött ambiciózus céljaitól, miután a gyengülő eladási adatok miatt úgy döntött, hogy visszatér a belső égésű motorral működő járművek gyártásához. Ola Källenius, a cég vezérigazgatója szerint az elektromos járművekre való átállás időigényes folyamat, és hosszabb időt vehet igénybe, mint azt korábban várták.
A Mercedes továbbra is belső égésű motorral működő és hibrid járműveket fog gyártani, amennyiben a piaci kereslet ezt indokolja. Az első negyedévben a Mercedes árrése 9%-ra csökkent, ami több mint két éve a legalacsonyabb szint. Ennek részben az elektromos járművek alacsony megrendelései, például az EQS és EQE modellek alacsony eladási számai az oka.
A Mercedes elektromos járműveinek kiszállításai 8%-kal csökkentek, míg például a BMW-nél 41%-os növekedést értek el. Ez arra utal, hogy a Mercedes lemaradhat versenytársaitól az elektromos járművek piacán. A vállalat korábban nagy célokat tűzött ki az eladások növelése és az üzemi árrés emelése terén, azonban ezeket most mérsékelt célok váltották fel.
Bár a nagyobb belső égésű motorral hajtott járművek továbbra is jelentős nyereséget generálnak az autógyártóknak, fontos megjegyezni, hogy a kínai piac különösen fontos lehet a luxusautó-gyártók számára, mivel ott még mindig nagy kereslet van ezekre a modellekre. A belső égésű motorokhoz való ragaszkodás azonban ronthatja a haszonkulcsokat és osztalékokat. A befektetések megoszlása közötti döntés hatással lehet az eredményességre.
Az elmúlt két évben, mióta Källenius bemutatta stratégiáját, a Mercedes kapitalizációja csak csekély mértékben nőtt.
Szólj hozzá!